هنركده رسام

قالب پرشین بلاگ


هنركده رسام
آموزش پتينه كاري
نويسنده
وبلاگ دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هنركده رسام و آدرس rassam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





وبلاگهاي مفيد

پتينه به معناي كهنگي و ايجاد نماي كهنه است.اين واژه كه در سال هاي اخير از زبان انگليسي وارد زبان فارسي شده است، محدوده اي فراتر از معني اصلي آن در زبان انگليسي را شامل مي شود.

پتينه (Patina) يك لغت انگليسي است و ريشه در زبان لاتين دارد.اين واژه در زبان لاتين به معناي لايه رويي شيء يا سطح خارجي شيء مي باشد.در زبان انگليسي پتينه به معناي سطح فلزي اكسيده شده و زنگار گرفته يا سطح كهنه و تيره مي باشد كه بر اثر مرور زمان و به صورت طبيعي يا براثر تاثيرات مواد شيميايي ايجاد شده است.

در زبان فارسي پتينه به كليه كارهاي رنگ آميزي و پرداخت بر روي سطوح مختلف اتلاق مي شود.كه معادل انگليسي آن در اصل (faux finishing/faux painting) به معني رنگ آميزي ساختگي يا پرداخت مصنوعي است.

پتينه شامل طيف وسيعي از تكنيك هاي گوناگون است كه باعث ايجاد نمايي شبيه به مرمر،چوب،فلز،سنگ يا ايجاد بافت بر روي سطوح مختلف مي شود كه با استفاده از تركيب رنگ و لعاب و ابزارهاي مختلف و ايجاد پرداخت بر روي سطح ، كار نهايي ايجاد مي گردد، تا به اشياي مختلف نمايي متفاوت بدهد.مثلا سطح چوبي شبيه به يك سنگ مرمر به نظر برسد يا يك سطح گچي شبيه به يك سطح چوبي به نظر آيد.َ

در مورد تاريخچه اين هنر شايد تعجب كنيد كه از سال هاي بسيار دور در نقاشي هاي درون غارها و مصر باستان بصورت ابتدايي وجود داشته است.اما تقريباً مي توان گفت اين هنرقبل از ميلاد مسيح درهنرهاي دكوراتيو مورد استفاده قرار مي گرفته است.در قرن نونزدهم از دهه 1920 اين هنر بصورت يك رشته حرفه اي در هنرهاي دكوراتيو در آمد و در سال هاي آخردهه  َ1980واوايل دهه1990تحول چشمگيري در آن ايجاد گرديد و محوبيت فراواني يافت. در سال هاي اخيراين هنر رونق فراواني يافته است و به دو رشته مواد و اجرا تقسيم شده است.امروزه در سرا سر جهان علاقمندان بسياري در رشته هاي مختلف اين هنر از قبيل دكوراسيون،رنگ آميزي مجسمه و مبلمان،طراحي  و رنگ آميزي بافت هاي مختلف بر روي ديوار و ... مشغول به كار مي باشند.

يكي از دلايل محبوبيت اين هنرعلاوه بر زيبا بودن آن مقرون به صرفه بودن آن است ، چون با استفاده از تكنيك هاي اين رشته مي توانيد بر روي سطوح مختلف به سادگي نقشوش وافكت هاي زيبايي بيافرينيد بدون آنكه هزينه گزافي براي آن بپردازيد.تصور كنيد بر روي يك ستون ساده گچي مي توانيد افكت زيبايي از سنگ مرمر را با هزينه نسبتاً كمي اجرا كنيد  حال آنكه اگر بخواهيد به جاي اين كار از سنگ مرمر واقعي استفاده كنيد هزينه گراني بايد پرداخت نماييد.يا به جاي خريد يك مجسمه گران قيمت برنزي به سادگي و با كمي مهارت مي توانيد روي يك مجسمه گچي نماي زيبايي از برنز را داشته باشيد.

پتينه در دو گروه كلي رنگ و بافت  اجرا مي شود. كه هر كدام از اين دو روش داراي صد ها مدل مختلف و متنوع مي باشد. برخي تكنيك هاي پتينه عبارتند از:ترك كاري-- ورق طلا كردن و..

ما در اين وبلاگ قصد داريم شما را با گوشه اي از دنياي اين هنر آشنا كنيم .اميد است به ياري خداوند به اين مقصود دست يابيم. نظرات سازنده شما دوستان در اين مسير راهنماي ما خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ برچسب:تاريخچه پتينه, ] [ ] [ استاد فرجي ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

بيشتر بدونيد راجبه ما

به وبلاگ من خوش آمدید
انباري
وبلاگ مفيد
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1